Zwroty i reklamacje
ZWROTY
Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni liczonym od dnia objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez nią osobę inną niż przewoźnik, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia.
2. Odstępując Konsument może wykorzystać wzór odstąpienia, który stanowi załącznik do regulaminu.
3. Do zachowania terminu do odstąpienia wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
4. Sprzedający zwróci Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na innym sposób zwrotu. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
5. Towar winien być zwrócony niezwłocznie ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie przed jego upływem.
6. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument odsyła towar na swój koszt na adres Sprzedającego.
7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Wskazane w tym paragrafie prawo dotyczy sprzedaży konsumenckiej, a więc stosuje się wyłącznie do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
9. Możliwości zwrotu nie podlegają towary nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. W szczególności dotyczy to towarów na których na zlecenie zamawiającego Sprzedający wykonał wszelkiego rodzaju zmiany, przeróbki, nadruki, hafty lub naszycia.
REKLAMACJE
1. Towary będące w ofercie Sprzedającego są pierwszej jakości i na Sprzedającym ciąży obowiązek dostarczenia towaru bez wad
2. W przypadku nabycia wadliwego towaru Klient może złożyć reklamację na podstawie rękojmi lub gwarancji (o ile Sprzedający złożył oświadczenie gwarancyjne).
3. Produkty mogą posiadać gwarancję producenta, importera lub Sprzedającego, obowiązującą na terenie Polski. Czas gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronach sklepu. Jeżeli nie przewidziano inaczej termin gwarancji wynosi 2 lata od wydania towaru. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
4. Sprzedający w ramach rękojmi odpowiada wobec Konsumenta za wady przedmiotu przez okres 2 lat od wydania towaru.
5. Jeżeli kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
6. Reklamację można złożyć w siedzibie Sprzedającego lub w każdym z punktów sprzedaży, za pomocą telefonu, e-mail, lub pocztą
7. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
8. Konsument może żądać usunięcia wady rzeczy na wolną od wad albo wymiany, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.
9. Sprzedający powinien ustosunkować się do złożonej reklamacji w czasie 14 dni. Jeśli tego nie zrobi, reklamacja zostaje uznana za zasadną.
10. Koszty związane z uznaną reklamacją ponosi Sprzedający.